学術論文
- How Learners Process Meaning through Storytelling
- 山本 玲子
- Exploring the Organization of Mental Lexicon among Japanese EFL Learners from the Perspective of Morphological Relationships
- 坂田 直樹
- The relationship among phonological awareness, reading, and listening comprehension of Japanese EFL students
- 雪丸 尚美
- Developing a Questionnaire to Assess Japanese High School Students’ Writing Strategies for Expository Compositions: A Pilot Study
- 山西 博之
- A Study on the Effect of Core meaning Instruction on English Vocabulary
- 柳瀬 学
- 小学校学習指導要領における「外国語活動」の批判的考察
―小学校英語教育の歴史と現状を踏まえて― - 奥野 久
- グローバル時代に求められる英語とは ―ESP理論を基にしたニーズ分析結果―
- 宮田 優子
- Co-accomplishing an interactional task through identity ascription and implicit ratification
- Yuan YUAN
- 音読筆写の効果と展望―高校現場からの実践報告―
- 高橋 昌由
武田 浄
井上 亮 - Specifying Purposes in English Communication Classes:
Aligning Assessments and Objectives - Andrew OBERMEIER
- アメリカにおける8つの知能を生かした言語学習の理論と実践
―日本の小学校英語教育での4技能統合を目指して― - 二五 義博
- 多読に対する態度・動機の変化:質問紙による時系列調査
- 今村 一博
- 日本人英語学習者の統語範疇知識と読解力の関係
―質問紙を用いたオフライン法による検討― - 長井 千枝子
横川 博一 - 学習意欲と評価法の有機的効果
―ARCS動機付けモデルをふまえた授業実践を通して― - 今井 祥詠
吉田 晴世
資料
- 関西英語教育学会規約
- 関西英語教育学会紀要『英語教育研究』発行規定
- 関西英語教育学会紀要『英語教育研究』投稿要領
- 関西英語教育学会(KELES)第12回研究大会プログラム
- 関西英語教育学会(KELES)第12回卒論・修論研究発表
セミナー大会プログラム - 関西英語教育学会2008年度役員一覧
- 関西英語教育学会紀要『英語教育研究』第32号論文審査委員
- 編集後記